treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Opłakiwanie - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym, o dużym stopniu uogólnienia utrzymana w szarościach i czerniach z postaciami stylizowanymi na głazy. Nad dolną krawędzią na płaszczyźnie oddzielonej od góry nierówną poziomą linią leżąca postać zbudowana z trzech walcowatych form: głowy, tułowia, nóg. Powyżej zespół pionowych, walcowatych form z wyodrębnionych stref światła i cienia.

Opłakiwanie

scena religijna

Tomaszewski, Marian

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: marina - Ujęcie z przodu. Widok z góry na dwumasztową łodź żaglową typu feluka cumującą ze zwiniętymi żaglami przy brzegu Nilu. Na horyzoncie widoczny drugi brzeg rzeki.

Feluke am Nil (Am Nil) | Feluka na Nilu

pejzaż

Orlik, Emil

1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obrona Warszawy - ujęcie z przodu; Na tle poziomych płaszczyzn czerni, ciepłego brązu, błękitu i szarości cztery brązowe sylwety. Pierwsza od lewej – hybryda byka i działa artyleryjskiego z dwiema lufami; druga – przypominająca trzy uogólnione, uzbrojone postaci. Po prawej, za układem ciemnych, zielonych i brązowych prostokątów, postać z uniesionym mieczem, za którą stoi symboliczna postać syreny z mieczem i tarczą z orłem. W tle, w górnej części przedstawienia dwie nieregularne, czarne plamy, jedna w prawym górnym rogu przedstawienia, druga za postacią z mieczem.

Obrona Warszawy

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

między 1958 — 1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bez tytułu - ujęcie z przodu; Kompozycja jednoplanowa w układzie poziomym z linią horyzontu poniżej połowy wysokości i postaciami określonymi za pomocą czarnych konturów i jasnoszarych, ciemnoszarych i brązowych płaszczyzn na niebiesko-zielonym, ciemnym, przygaszonym tle. Po lewej grupa uogólnionych, brązowo-szarych postaci z lufami wymierzonymi w grupę jasnych postaci, z których dwie stoją z uniesionymi w górę ramionami a pozostałe tworzą nieokreśloną geometryczną formę. Po prawej uogólniona, szaro-brązowa postać z wyciągniętym karabinem w stronę grupy postaci przy brzegu obrazu. W centrum, za postaciami płaszczyzna prostokątna – budowla.

Bez tytułu

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

między 1958 — 1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Partyzanci - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym utrzymana w szarych, brązowych i zielonych barwach. Po prawej stronie kompozycji trzy, brązowe uogólnione postaci, dwie u góry, jedna poniżej, z karabinami. Ich sylwety częściowo wyznaczone przez szary kontur. U góry w tle ciemna, szara płaszczyzna o wyraźnym konturze i nieregularnym kształcie. Po lewej stronie trzy zróżnicowane kształtem i kolorem płaszczyzny: brązowa o nieregularnej, wielobocznej formie; zielona - ograniczona częściowo szarym konturem prostej łamanej; obła, zielonoszara bez wyraźnego konturu.

Partyzanci

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Norma wyżej - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym w kolorystyce żółcieni, oranży, brązów, błękitu i zieleni. Zespolony motyw kilku postaci z młotkami w rękach, o płaskim, strefowym układzie. Po lewej stronie niewykończony ceglany mur. W prawym górnym narożu krążek słońca.

Norma wyżej

scena rodzajowa

Tomaszewski, Marian

1947

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Lewe, dolne naroże do 3/4 szerokości obrazu wypełnia płaszczyzna stołu przykrytego od lewej sfałdowaną białą draperią. Przy krawędzi stołu, pośrodku kompozycji krągła misa o falistym obrzeżu wypełniona owocami (jabłka). Za misą wąska , wysoka doniczka z amarylisem, którego dwa pędy po lewej obejmują łukami lewą połowę obrazu, jeden pęd po prawej dotyka łukiem prawej, bocznej krawędzi. Obok doniczki, po lewej, pod łukiem liścia ceramiczny wazon z elipsoidalnym brzuścem barwnie dekorowanym wąską szyjką. Jednoplanowa kompozycja zamknięta ornamentowaną draperią w tle. Martwa natura ujęta z góry. Koloryt chłodny, z przewagą rozbielonych zieleni, akcentów fioletu i cynobru.

Martwa natura

Lam, Władysław

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 10 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd